Biznis

Skupina Kofola medziročne zvýšila predaje napriek tomu, že sa neopakovalo vlaňajšie mimoriadne teplé leto

11.11. 2019

Aj napriek nepriazni počasia sa Skupine Kofola opakovane darí zvyšovať tržby, medziročne zaznamenala rast o 3,6 %. Tržby za prvých deväť mesiacov tohto roku navýšila o 6 577 tis. eur na 190 384 tis. eur. V treťom kvartáli narástol ukazovateľ EBITDA o 9,3 %, pričom medziročne zostal na podobnej úrovni, keď narástol o 0,5 %.

Skupina Kofola medziročne zvýšila predaje napriek tomu,  že sa neopakovalo vlaňajšie mimoriadne teplé leto

„V porovnaní s minulým rokom stálo proti nám chladnejšie letné počasie, vyššie mzdové aj logistické náklady. Napriek tomu sme dokázali opakovane rásť aj na saturovaných trhoch v Česku a na Slovensku. K rastu významne prispel Adriatický región. Akvizíciou spoločnosti Espresso sme posilnili segment Fresh & Herbs. Za nás je to určite dobrý výsledok,“ komentuje hospodárenie za prvých deväť mesiacov tohto roku Jannis Samaras, šéf Skupiny Kofola.

Najrýchlejšie rastie Adriatický región, kde Kofola vykázala v treťom kvartáli tržby vyššie o krásnych 9,7 %. Výborne sa od začiatku roku darí v Chorvátsku. Tržby v regióne tradične ťahajú predaje minerálnej vody Radenska, ktorá tento rok oslavuje 150. výročie, a segment sýtených limonád (hlavne lokálne značky Ora, Nara, Inka aj licencovanej Pepsi).

Stabilný rast si udržuje ČeskoSlovensko, kde sa na vysoko konkurenčnom trhu oproti vlaňajšiemu teplému letu podarilo v tohtoročnom treťom kvartáli navýšiť tržby o 1,9 %, EBITDA v rovnakom období oproti roku 2018 vzrástla o 7,1 %. Spokojnosť dodávajú stabilné predaje Kofoly a pramenitej vody Rajec, rast sirupov Jupí, produktov z portfólia Rauch a dynamický rast značky Royal Crown Cola. Pol roka po štarte dosiahla vynikajúce výsledky Kláštorná Kalcia, ktorá neustále zvyšuje svoj trhový podiel a očakávame, že aj naďalej bude podporovať československý biznis. Veľmi dobre sa po rebrandingu darí značke energetických nápojov Semtex. Radosť Skupine robí podiel v segmente HoReCa, ktorý aj naďalej rastie.

V segmente Fresh & Herbs vzrástli medziročne tržby o takmer 10 %, teda o 1 766 tis. eur, za čím stojí akvizícia spoločnosti LEROS, výrobcu čajových zmesí z liečivých rastlín, a spoločnosti Espresso, distribútora kávových zmesí Café Reserva a cejlónskych čajov Dilmah na československom trhu.

v tisícoch EUR (pokračujúce činnosti)

9M2019*

9M2018*

Zmena 2019/2018

Zmena 2019/2018

Tržby

190 384

183 807

6 577

3,6 %

EBITDA

33 469

33 313

156

0,5 %

* upravené o jednorazové položky