Menej plynu, viac pôžitku. Pretekár F1 Fittipaldi spojil sily so značkou limonád Targa Florio
Československá značka limonád a tonikov zo sicílskych ingrediencií Targa Florio sa spája s legendárnym jazdcom Formule 1, Emersonom Fittipaldim. Namiesto šialenej rýchlosti v novom spote ukazuje, že skutočný pôžitok z jazdy prichádza, keď spomalíme a vychutnáme si ju. Okrem toho má kampaň za cieľ predstaviť aj novú príchuť Targa Florio Limonata Maracuja e Mandarino.

Výraz „Jazdíš ako Fittipaldi“ sa u nás vžil ako synonymum pre rýchlu jazdu plnú adrenalínu. Značka Targa Florio sa s týmto klišé hrá v novej kampani a ponúka nečakanú pointu: Emerson Fittipaldi je v skutočnosti šofér, ktorý dáva prednosť pokoju, plynulosti a bezpečnosti. „Targa Florio symbolizuje hrdinstvo, silu a odvahu automobilových pretekárov – a presne tieto hodnoty chceme preniesť aj do nášho nápoja a komunikácie značky. Emerson Fittipaldi sa k tomu skvelo hodí, má všetky tieto vlastnosti,“ vysvetľuje Oľga Kubíková, manažérka značky Targa Florio, ktorá patrí do portfólia spoločnosti Kofola ČeskoSlovensko.
Emerson Fittipaldi, dvojnásobný majster sveta Formule 1, je vo svete motoršportu ikonou. Napriek tomu, že v mladosti pretekal na hrane ľudských možností, dnes už berie volant do ruky s iným prístupom. „Šoférovanie ma stále baví, už mi ale nejde o rýchlosť. Kto chce pretekať, má ísť na okruh – tam to má zmysel. Do bežnej premávky ale extrémna rýchlosť nepatrí,“ hovorí Fittipaldi.
A práve túto myšlienku využili aj tvorcovia kampane. „Držali sme sa DNA značky, ktorá sa spája s auto moto svetom a koncept sme rozvinuli. Nadviazali sme na zaužívaný výraz, keď niekto jazdí rýchlo. Ukazujeme, že Emerson si v skutočnosti užíva jazdu s rozvahou,“ vysvetľuje Adam Marčan z agentúry Mannschaft, ktorá stojí za kreatívnym konceptom. „Rovnako, ako si on užíva jazdu, si aj vy môžete užiť novú príchuť Targa Florio,” dodáva Oľga Kubíková.
Preteky Targa Florio sú spojené aj s menom jednej z českých automobilových legiend - Eliškou Junkovou. „Značka udržiava pri živote meno týchto slávnych pretekov. Reflektuje ich ducha. Hneď na prvý pohľad ma zaujalo logo a celé prevedenie výrobku. Naozaj vyjadruje myšlienku a obdobie 50. a 60. rokov. Bola to romantická éra, plná odvahy,” popisuje Fittipaldi.
Značka Targa Florio si s automobilovým svetom drží pevné puto už dlhodobo. V minulosti sa kampane spájali s menami ako Gérard Larrousse, víťaz pretekov Targa Florio, zapájal sa do nich aj Honza Koubek, známy český motoristický novinár a spolupracuje na nich aj dvojica Števo Eisele a Pepa Král, experti a známi komentátori motoršportu, ktorí si dokonca zahrali aj v tohtoročnom spote s Fittipaldim. „Emerson je legenda. Žiadne maniere, skvelá nálada, krásné príhody, a to si ešte ráno stihol zacvičiť vo fitku. Je to pre nás veľká česť byť súčasťou takejto sviežej kampane," dodáva Števo Eisele.
Ako jazdí skutočný Fittipaldi sa pozrite tu.