Kofola zažila rekordné leto. Napriek enormnému nárastu vstupných nákladov mieri k splneniu ročných cieľov

Kofola zažila rekordné leto. Napriek enormnému nárastu vstupných nákladov mieri k splneniu ročných cieľov

Skupina Kofola opakovane potvrdzuje, že aj v zložitých obdobiach dokáže zvládnuť krízu a udržať si finančnú disciplínu. Aj keď zažila historicky najsilnejšie tržby v hlavnej sezóne, musela sa vyrovnávať s enormným nárastom cien surovín, materiálov a energií. Zareagovala ale veľmi pružne a zaviedla úsporné opatrenia, ktoré prispeli k tomu, že aj teraz sľubuje splniť vytýčený cieľ EBITDA. Najzložitejšia situácia je v aktuálnom roku v Česku a na Slovensku, zvládnuť náročné obdobie pomáhajú adriatický región a skupinové dcérske spoločnosti LEROS a UGO.

Prasiatko od Kofoly pribehlo na televízne obrazovku aj tento rok. Vianočná reklama predstaví limitovanú edíciu nápoja

Prasiatko od Kofoly pribehlo na televízne obrazovku aj tento rok. Vianočná reklama predstaví limitovanú edíciu nápoja

K Vianociam už neodmysliteľne patrí ikonické zlaté prasiatko od Kofoly a veta „Ja nemusím, ja už ho vidím“. Na televíznych obrazovkách nebude chýbať ani tento rok a spolu s ním sa na trhu objaví aj limitovaná edícia Kofoly, tentokrát poriadne vianočne vypečená, s príchuťou Linecké pečivo.

Cider boduje, jako alternativu k pivu či vínu ho volí téměř 40 % Čechů. Láká je hlavně chuť fermentovaného jablka a nealkoholická varianta

Cider boduje, jako alternativu k pivu či vínu ho volí téměř 40 % Čechů. Láká je hlavně chuť fermentovaného jablka a nealkoholická varianta

Čechům v posledních letech stále více záleží na tom, co jedí a pijí, a především odkud pochází jednotlivé suroviny. Často dávají přednost lokálním řemeslným výrobkům před těmi průmyslově zpracovávanými, a to navzdory jejich vyšší ceně. To platí i u ciderů, což dokazuje také sběr dat uskutečněný prostřednictvím agentury Ipsos*. Chuť fermentovaného jablka boduje zejména u mladé generace.

Vinea rozširuje spoluprácu o ďalších vinohradníkov  a ich hroznový mušt spojila s morušou čiernou

Vinea rozširuje spoluprácu o ďalších vinohradníkov a ich hroznový mušt spojila s morušou čiernou

Vinea Kumšt muštu tento rok stavila na červené odrody hrozna zo slovenských Tvrdošoviec a moravského Znojma a zmiešala ich so šťavou z moruše čiernej, takisto od slovenských pestovateľov.

Kľúčové pre udržanie vody v krajine je vrátiť ju do pôdy

Kľúčové pre udržanie vody v krajine je vrátiť ju do pôdy

Tohtoročné hydrologické sucho na Slovensku ukázalo, ako intenzívne a komplexne je potrebné riešiť ochranu vodných zdrojov. Od samotných prameňov, cez poľnohospodársku pôdu, hospodárske lesy až po zastavané územia. Nezisková organizácia Kvapka Rajeckej doliny, ktorej založenie iniciovala spoločnosť Kofola, sa snaží prepájať odborníkov, úradníkov, štátne a neziskové organizácie, ale aj lokálnych podnikateľov a jednotlivcov. Spoločnými silami chce v Rajeckej doline realizovať sériu vodozádržných opatrení, ktoré prispejú k prirodzenému kolobehu vody v krajine, zmiernia suchá a pomôžu aj k ochladeniu krajiny.

Dividenda za rok 2021 byla schválena valnou hromadou

Dividenda za rok 2021 byla schválena valnou hromadou

Jste naším akcionářem? Pak by vám nemělo uniknout, že valná hromada společnosti Kofola ČeskoSlovensko a.s. schválila 20. září 2022 výplatu dividendy ve výši 11,30 Kč na 1 akcii před zdaněním. Rozhodným dnem pro výplatu dividendy bylo 30. září 2022. Dividenda bude splatná od 7. listopadu 2022 do 7. listopadu 2025.

So zástupcami žilinského kraja a s odborníkmi na vodu sme podpísali memorandum o spolupráci pri riešení sucha v Rajeckej doline

So zástupcami žilinského kraja a s odborníkmi na vodu sme podpísali memorandum o spolupráci pri riešení sucha v Rajeckej doline

Na prírode Rajeckej doliny a zdraví krajiny v okolí našich vodných zdrojov nám veľmi záleží. Preto sme spoločne so zástupcami Žilinského samosprávneho kraja a ďalšími organizáciami podpísali memorandum, v rámci ktorého chceme predchádzať suchu a realizovať vodozádržné opatrenia v povodí rieky Rajčanky. Práve toto miesto patrilo toto leto k tým najviac postihnutým.

Skupine Kofola v druhom štvrťroku výrazne rástli tržby a náklady. Manažment preto spresnil ročný cieľ prevádzkového zisku EBITDA.

Skupine Kofola v druhom štvrťroku výrazne rástli tržby a náklady. Manažment preto spresnil ročný cieľ prevádzkového zisku EBITDA.

Pozitívny trend vývoja tržieb Skupiny Kofola z prvého štvrťroku pokračoval aj v druhom štvrťroku. Tržby v tomto období medziročne vzrástli nad očakávania o 23 % a za prvých šesť mesiacov už dosiahli výšku 150,8 mil. EUR**. Je to o 31,0 mil. EUR** viac ako za prvých šesť mesiacov minulého roka a historický rekord. Darilo sa rásť všetkým súčastiam Skupiny: Kofole v Česku a na Slovensku, firmám v segmente Voňavé&Čerstvé aj regiónu Adriatic. Vysoký nárast tržieb bol však sprevádzaný výrazne rastúcimi nákladmi na čele s energiami, materiálovými vstupmi a mzdovými nákladmi. Prevádzkový zisk Skupiny tak v druhom štvrťroku medziročne klesol o 19 %. S ohľadom na tento vývoj manažment Skupiny spresnil odhad ročného cieľa EBITDA na 43,8 – 46,7 mil. EUR**. Valnému zhromaždeniu tiež navrhne mierne zníženie dividendy na 11,30 Kč (0,46 EUR***) na akciu.

Načítať ďalšie