Biznis

Kofola: tržby podľa očakávania, posilnenie v segmente čerstvých potravín

11.05. 2017

V súlade s očakávaním manažmentu Kofoly klesli počas prvých troch mesiacov tržby skupiny o 8,4 %, bez započítania hospodárenia v Poľsku naopak povyrástli o 0,4 %. Ukazovateľ EBITDA vykázala skupina za prvý kvartál nižší o 48,7 %. Najväčší skokan v portfóliu skupiny, značka UGO, potvrdila veľmi silný potenciál, keď jej tržby narástli medziročne o 31 %, konkrétne o 702 tis. eur. Kofola plánuje v júni tohto roku podporiť rast značky UGO akvizíciou výrobcu čerstvých šalátov. To by malo značke pomôcť lepšie pokrývať súčasný záujem o zdravšie potraviny.

"Hospodársky výsledok je v súlade s naším očakávaním," hovorí finančný riaditeľ skupiny Daniel Buryš a pokračuje: "Hospodárenie najviac ovplyvnila pokračujúca rekonštrukcia nášho biznisu v Poľsku, investície do miezd našich zamestnancov, nárast cien surovín a tým pádom zodpovedajúce zdraženie našich produktov." Pozitívny vplyv na hospodárenie mal naopak jadranský región, ktorý na tržbách vyrástol o 16,4 %. Československo vykázalo stabilné tržby.

K výhľadu Daniel Buryš hovorí: "Cenu surovín neovplyvníme a zmenu kurzu v Poľsku treba dotiahnuť. Tieto vplyvy budú naše hospodárenie pravdepodobne ovplyvňovať aj v nasledujúcich mesiacoch. Nič to ale nemení na tom, že naše priority na tento rok zostávajú rovnaké. Popri investícii do vlastných značiek v Poľsku to je podpora rýchlo rastúcej značky UGO a integrácia poslednej akvizície, chorvátskeho Studenacu, do skupiny. Vstupujeme do hlavnej sezóny a tomu podriaďujeme väčšinu našich aktivít."

Značka UGO robí skupine radosť, jej tržby zo 75 barov s fresh nápojmi a šalátmi niekoľko kvartálov po sebe rastú. V prvých troch mesiacoch tohto roka to bolo o 31 %, konkrétne o 702 tis. eur. Práve v súvislosti so značkou UGO Kofola ohlásila, že v júni predpokladá prevzatie výrobnej divízie čerstvých šalátov od spoločnosti Titbit. "Vďaka tomuto kroku rozšírime svoje portfólio o čerstvé potraviny určené do retailových predajní a budeme tiež lepšie pokrývať zvýšený dopyt po čerstvých ovocných a zeleninových šťavách i šalátoch," dopĺňa Daniel Buryš.