
CIRKULKA ZAČÍNA PÍSAŤ NOVÝ PRÍBEH
Kofola v Rajeckej Lesnej spustila výrobu nealko nápojov vo vratnom skle aj pre maloobchod.
Kofola v Rajeckej Lesnej spustila výrobu nealko nápojov vo vratnom skle aj pre maloobchod.
Ukončenie pandemických opatrení a otvorenie trhu pomohlo Skupine Kofola k výraznému, 30 % medziročnému rastu tržieb v prvom štvrťroku 2022 až na úroveň 1,506 miliardy CZK (61 mil. EUR). Pozitívna je skutočnosť, že tento trend sa drží od začiatku roku a je stabilný. Tržby dokonca dosahujú a vo vybraných segmentoch aj prekračujú predcovidové predaje v roku 2019. Výrazný rast nákladov Skupina kompenzovala finančnou disciplínou a čiastočným zdražením, ktoré jej zaistilo pokračovanie v plnení tohtoročných finančných plánov. Na základe doterajšieho vývoja roku manažment Kofoly potvrdil svoj pôvodný odhad tohtoročného prevádzkového zisku EBITDA v rozmedzí 1,080 – 1,200 miliardy CZK.
Skupina Kofola vo svojej tohtoročnej výročnej správe potvrdila vo februári zverejnené veľmi dobré predbežné výsledky. Aj druhý rok výrazne ovplyvnený pandémiou Covid-19 Skupina zvládla a to s prevádzkovým ziskom EBITDA vo výške 1,128 miliardy CZK (43,99 mil. EUR), čo znamená medziročný nárast o takmer 100 miliónov CZK (3,816 mil EUR) a prekročenie hranice odhadu, ktorý bol v rozmedzí 1,080 – 1,120 miliardy CZK. Takúto hodnotu dosiahol prevádzkový zisk prvýkrát v histórii. Aj napriek značným obmedzeniam na trhu, predovšetkým v jeho prvej polovici, vzrástli tržby Skupiny medziročne o 7,5 % na výsledných 6,636 miliardy CZK (258,772 mil. EUR).
Nápad vytvoriť vlastný e-shop, plný originálnych a od srdca pripravených vecičiek, v Kofole driemal už nejaký ten piatok. Prvou lastovičkou boli prasiatkové Fusakle, ktoré po minuloročných Vianociach vystrkujú rožky z desiatok tisíc topánok v Česku aj na Slovensku. Kofola teraz prichádza s celou kolekciou lokálneho #merchcochces, ktorý je dostupný na Kofolashop.sk.
Kofola přináší ochucené varianty s nižším obsahem cukru a další zamilovaný spot.
Kofola prináša ochutené varianty s nižším obsahom cukru a ďalší zamilovaný spot
Za účelom posilnenia rozvojových aktivít zvažuje manažment firmy predaj takmer 5 % akcií.
Novými majiteľmi tretinových podielov slovenského výrobcu preforiem na výrobu PET fliaš a zároveň recyklátora plastových fliaš, spoločnosti General Plastic, sa stanú spoločnosti Mattoni 1873 a Kofola. Obe spoločnosti podpísali zmluvu na odkúpenie podielu od doterajšieho majiteľa – spoločnosti GP Alliance. Tá si naďalej ponechá zvyšnú tretinu akcií. Transakcia bude zrealizovaná po schválení zo strany dotknutých súťažných úradov.
Skupina Kofola zverejnila výsledky hospodárenia v treťom štvrťroku 2021. Tržby jej v tomto období medziročne vzrástli o 34 miliónov českých korún, teda 1,3 mil. EUR a o 1,6 % tak prekonali vlaňajší rekordný výsledok. V letných mesiacoch sa jej darilo ako na českom a slovenskom trhu, tak aj v adriatickom regióne. Ten zažil oživenie vďaka prílevu turistov, ktorí vlani kvôli pandemickým opatreniam v regióne chýbali. Prevádzkový zisk EBITDA sa za deväť mesiacov roku medziročne zvýšil o 81 miliónov českých korún (3,1 mil. EUR). Manažment Kofoly tak spresnil svoj celoročný odhad v rozmedzí 1,08 – 1,12 miliardy CZK a na novembrovom valnom zhromaždení navrhne výplatu dividendy.
Ak zmiešate kopec lásky s jablkami so škoricou alebo karamelom, vznikne kombinácia, ktorá nemôže chýbať na žiadnom vianočnom stole. Práve spojenie jabĺk a škorice je historicky najobľúbenejšou príchuťou v 15-ročnej histórii limitovaných vianočných edícií Kofoly a tento rok prichádza znovu. Spoločnosť jej bude robiť aj úplne nová karamelová príchuť. Pozrite sa spolu s nami na to, ktoré vianočné chute Kofoly sa dostali na stupienky víťazov.
„Nie nie, ja nemusím, ja už ho vidím,“ zaznieva pred Vianocami z televíznych obrazoviek už po devätnásty krát. Vianočná reklama Kofoly, kde ocko s dcérkou stretnú na prechádzke lesom „zlaté prasiatko“, bude súčasťou jej vianočnej kampane aj tento rok. Spot predstaví aj špeciálny darček pre fanúšikov značky a vianočných tradícií, ktorý Kofola uplietla spolu so značkou Fusakle. Mäkká a hrejivá kolekcia ponožiek, šálov a čiapok, v krásnom kofoláckom vianočnom dizajne, je dostupná na stránke www.kofola.sk a bude v ponuke až do vypredania. Kofola už tradične doplnila svoje portfólio aj o dve vianočné limitované edície, tentokrát v príchutiach Kofola Karamel a Kofola Jablko so škoricou