Značky

Milujeme ju, aj keď už má šesťdesiat

26.03. 2020

Od chvíle, kedy z výrobnej linky zišla prvá Kofola, uplynie zajtra, 27. marca, presne 60 rokov. Tradičná československá značka si svojou nezameniteľnou chuťou získala už niekoľko generácií konzumentov a originálnou komunikáciou na vlne lásky odolala tlaku západných značiek. A aj v dnešnom neľahkom čase šíri pozitívne emócie a dobro. Prečo? Len tak, #zlasky.

Milujeme ju, aj keď už má šesťdesiat

Príbeh Kofoly sa začal písať v roku 1959. Vtedy po dvoch rokoch bádania prišiel tím doc. Zdeňka Blažeka, CSc. na tú správnu magickú formulu sirupu KOFO, ktorú dodnes tvorí štrnásť bylinných a ovocných látok, doplnených o kofeín.

Zrodila sa rocková hviezda
27. marec roku 1960, kedy zišla z výrobnej linky prvá fľaša Kofoly, je považovaný za štart jej megaúspešnej kariéry. Spotreba Kofoly celé šesťdesiate roky rástla tak, že sa dokonca Československu minuli byliny a muselo sa pre ne chodiť do zahraničia. V roku 1970 dosiahla tradičná československá značka status rockovej hviezdy s ročnou produkciou 180 miliónov litrov. S Nežnou revolúciou však prišli ťažké časy. Na trhu sa objavili značky, o ktorých Česi a Slováci kedysi len snili… Kofola vtedy niekoľkokrát zmenila majiteľa a čakala na niekoho, kto sa o ňu bude starať s naozajstnou láskou.  

Nádej svitla v Krnove
Grék Kostas Samaras prišiel ako osemročný do vtedajšieho Československa, keď utekal pred vojnou v Grécku. Vojna jeho rodinu rozdelila, v Československu zostal len s bratom a sestrou, preto detstvo prežil v detskom domove. Po roku 1989 sa Kostas pustil do podnikania. V roku 1993 kúpil malú sódovkáreň v Krnove, kde neskôr so svojou rodinou znovu naštartoval novú zlatú éru Kofoly.

Jej základným kameňom je láska
Kofola okúzľuje generácie nielen nezameniteľnou chuťou, ale aj originálnou komunikáciou, ktorá stojí na jednej z hlavných zložiek kofoláckeho DNA – na láske. Tá sa otlačila nielen do kľúčového sloganu „Keď ju miluješ, nie je čo riešiť…“, ktorý začal dobývať české a slovenské srdcia v roku 2001, ale aj do mnohých láskyplných príbehov (od úsmevnej nudapláže, cez tichú poštu na preplnenej vlakovej stanici až po dychberúcich Kofoláčikov). V roku 2003 cez obrazovky prvýkrát prebehlo ikonické vianočné prasiatko, ktoré sa stalo symbolom príchodu československých Vianoc. V roku 2014 sa Kofola nezmazateľne zapísala do marketingovej histórie ďalšou výraznou kampaňou – na televíznych obrazovkách a sociálnych sieťach sa objavil šušlajúci pes Ftefan. Kofola vďaka nemu zaznamenala fenomenálnych 28 mil. videní.

Kofola pomáha. Prečo? Len tak, #zlasky.
Kofola dnes nie je len Kofola… Tradičná československá značka dala meno celej spoločnosti Kofola, ktorá dnes zamestnáva takmer 2000 ľudí. Pod jej krídla patrí výrobca bylinných zmesí a čajov LEROS, ale napríklad aj čerstvé šťavy UGO. So značkou Jupí začala dobývať sirupový trh, vdýchla život značke pramenitej vody Rajec, ktorá pochádza zo slovenskej prírody Rajeckej doliny. Práve tam sa aktuálne Kofola usiluje spolu s miestnymi poľnohospodármi o to, aby sa celá oblasť stala BIO certifikovanou lokalitou pre voľný zber bylín.

A aj teraz, kedy do životov nás všetkých zasiahla epidémia koronavírusu, Kofola dokáže prekvapiť. Spustila iniciatívu #zlasky, v rámci ktorej vybavuje pitným režimom zdravotníkov, záchranárov v prvej línii, ale aj najviac ohrozených seniorov. Snaží sa pomáhať mestám a dodáva dezinfekciu a rúška potrebným a vo svojej komunikácii oceňuje každého, kto v neľahkých časoch pomáha nezištne a len tak, #zlasky.